December
Glædelig jul og godt Nytår!
Bestyrelsen ønsker alle havelejere en glædelig jul og et godt Nytår!
Nyhedsbrev
Klik her for at læse nyhedsbrevet
November
Vigtigt om haveleje
Kære Haveejer
Betalingsservice har igen misset opkrævningen på haveleje,
Du/i bedes om at indbetale kr. 2.250 på foreningens konto den 1. december.
På konto 5339 0335735 haveleje 4. kvartal
HUSK at skrive have nummer.
Med venlig hilsen
Vibeke Leth
Formand H/F Rønhøjgaard
Oktober
Orientering fra bestyrelsen:
Pga. opdatering af betalingsservice er der gået noget galt og derfor er der ikke opkrævet haveleje pr. 1. november 2022, det bliver i stedet opkrævet 1. december. 2022
Orientering fra vurderingsudvalget:
Vurderingsholdet holder vinterpause i december-januar og februar måned.
Vi vil selvfølgelig være behjælpelig med skifteretssager.
Julebanko
Julen nærmer sig med hastige skridt, og helt som vi plejer, vil der være julebanko i laden
Det sker søndag den 4. december 2022 (2. søndag i advent) kl. 12-15.
Der vil være gløgg og æbleskiver som er ganske gratis.
Derudover vil der være 5 spil banko med præmier til 1 – 2 og 3 rækker. Bankoplader skal købes
Mød op og få et par hyggelige timer og ønsk glædelig jul til dine naboer.
Vel mødt
Aktivitetsudvalget
Tak til de frivillige
Kære frivillig 2022
Bestyrelsen vil gerne takke dig for at have givet en hånd med i det frivillige arbejde, der har været i gang i vores forening i år.
Vi sætter meget stort pris på dette og vi glæder os allerede til sæson 2023.
Med venlig hilsen
På bestyrelsens vegne
Vibeke Leth
Formand H/F Rønhøjgaard
Fra containergården
Hej alle sammen
Så er sæsonen gået på held og vi har kun åbent søndage, frem til 23 okt.
Som er sidste søndag i efterårsferien søndag d. 23 okt. fra kl 10.00 til 12.00
Hvis vejet er med os og det er det … så er der.....Griller pølser og brød, vand / øl, saft - The – Kaffe, og varm kakao og bordet har karameller til alle ungerne.
Kik forbi det er rigtig hyggeligt.
OBS!Den nye skralde-ordning rammer Rønhøjgård ved årsskiftet.
Derfor ser containergården nok lidt anderledes ud i den nye sæson 2023.
Meget mere om dette, hen over vinteren.
Varme Vinter jule nytårs hilsner fra os på Containergården
September
September
Bekæmpelse af rotter
Vi har en KÆMPE udfordring med rotter på Morbær Allé. I hvert fald under et af husene, er der højlydt aktivitet om natten. Måske bor de flere steder, især hvor der ikke kommer folk dagligt, og hvor haven er fyldt med nedfaldsfrugter.
På opfordring fra rottefængeren, skal alt hvad der hedder føde fjernes. Det kan være:
NEDFALDSFRUGTER,
FUGLEFODER,
KOMPOSTCONTAINERE!
FEDTBAKKER under grill,
AFFALD som smides i området.
Hønsehold tiltrækker også rotter!
Huse med punktfundament, skal være opmærksom på, om der er sprækker i rottesikringen, da det er et oplagt sted for redebygning.
Rotter er sky, så det er ikke sikkert, du har bemærket dem.
Det er vigtigt, vi i fællesskab gør en indsats i hele foreningen, for at løse problemet, så vi kan komme de bæster til livs.
VH Bestyrelsen
August
28/8
Tak for indsatsen til arbejdsdagen
På trods af det våde vejr blev der lavet en masse godt i foreningen og humøret var højt.
Tusind tak til alle jer der bidrog!!!
26. august
Arbejdsdagen 27 aug. 2022 fra kl 8.45til 13.00
Hej alle sammen🇩🇰🧙♂️🌿
Følgene arbejdsopgaver har vi på programmet!- 🎶🍺🥤til næsten 100 deltagende
Vi skal bruge……
Vi har brug for din hjælp 🌿
Har du en el- hækklipper eller motoriseret hækklipper, tag den endelig med. Det vil vi sætte stor pris på.
Så er der vist ikke mere at sige andet end at .....
Vi mødes kl 8.45 Foreningshuset i morgen meget tidligt😴😴
Her bliver i noteret at I er mødt og ca. kl. 13.00 får du udleveret et bevis på din deltagelse, samt spisebilet hvis du spiser med… Husk bestik 🧙♂️
Mange hilsner fra os på Containergården🌿🧙♂️🇩🇰
OBS! Husk arbejdshansker ;o)
23/8
FREDAGSBAR‼️. D.26. August. 22.
Er du klar til en hyggelig aften, på fredag‼️‼️🍷 🍺🍺🍷
Baren åbner kl. 17:00 🥳
Vi griller pølser, med tilhørende pomfritter. 🌭🍟
Petanquekuglerne kommer frem, så nu har du chancen for, at prøve det af.
Baren lukker kl 20:00
Kom og vær’ med til, at gøre denne aften til noget særligt‼️
Aktivitetsudvalget.
22/8
Undgå åben ild i sommervarmen
Bestyrelsen henstiller til at vi alle undgår åben ild pga. brandrisisko. Det gælder også ukrudsbrændere.
17/8
Der bliver lukket for vandet i område 300 ulige nummer og i 400 lige nummer pga. vand-udslip. Arbejdet udføres så hurtig som muligt. Vh bestyrelsen
9/8
Fra Aktivitetsudvalget:
Fredag d. 26.august.22, arrangerer vi endnu en fredagsbar, denne gang med pølser og pomfritter.
Baren åbner kl. 17:00
Pølser og pomfritter fra kl. 18:00
Vi lukker ned kl. 20:00
Vi håber at gøre dette til en tradition, med forskellige emner. Det kan være:
Fredagsbar med quiz,
Fredagsbar med mad,
Fredagsbar med musik,
Fredagsbar med banko,
Fredagsbar med sang,
Ja mulighederne er mange, kom gerne med flere forslag
‼️
Findes der musikere i vores sommerby, som vil bruge en time eller to, så henvend dig til Anni på annilindof@gmail.com eller til aktivitetsudvalget.
Med venlig hilsen
Aktivitetsudvalget
7/8
Arbejdsdag lørdag d. 27 aug.
Fra kl. 9.00 til 13.00
Hej alle sammen.
Arbejdsdagen nærmer sig 27 aug, og vi har brug for 8-10 frivillige, som har lyst til at være ambassadør for et arbejdshold.
Din opgave at sørge for opgavens udførelse og kontakt til foreningshuset, containergården, pauser osv.
Har du lyst til at være ambassadør for Rønhøjgård, så skrive en privat besked til André eller Lars via Facebook. Ellers henvend dig på containergården hvor du også kan høre mere om opgaverne
Arbejdsdagen
Alle opgaver vil komme ud her og på foreningens Facebookside ca. en uges tid før, så I ved hvad vi alle skal lave denne lørdag
Vi skal lige rundt og se hvad der skal ordnes i vores alle sammen skønne forening.
Har du noget, som du syntes der skal laves, så kom forbi containergården eller skriv en Facebook-besked til André Høstrup eller Lars Lars Chr Ottosen.Så ser vi på det!
Ny info vedr. parkering til haveejere i afdeling A
Hvert hus har nu adgang til 20 gæsteparkeringer pr. mdr. der automatisk opdateret hver d. 1 i mdr.
Skal du afholde et større arrangement kan fysiske gæste kort udleveres, der skal du enten skrive tilkontakt@ronhojgaard.dkeller ringe til formanden.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Fra Aktivitetsudvalget:
Kære Rønhøjgård
Nu er sommerferien desværre ved at være slut og det er tid til sidste kondibanko.
Sidste kondibanko er torsdag d 4 august, vi håber i er friske på den sidste tur rundt og har plads et lidt mad bagefter. Det starter kl. 18.00 ved foreningshuset.
Som noget nyt prøver vi at lave en quiz aftenpå fredag d 5 august og hvis det bliver en succes, så vil vi fortsættemed det. Det starter kl. 17.00 ved foreningshuset.
Håber vi ses🤗
Med venlig hilsen
Aktivitetsudvalget
Juli
25/7
Fra Aktivitetsudvalget:
Kære Rønhøjgård’ere,
Kom til pubquiz fredag d 5.aug i foreningens huset.
Vi er klar med fadøllen kl. 17
kl. 18 quizzer vi.
Quizzen emne er ULV
”Ukendt Ligegyldig Viden😊”.
Omkring kl. 20 lukker vi ned for aftenen.
Vi håber i vil være med på legen🤗
Vi har stadig kondibanko om torsdagen, men har VIRKELIG brug for jeres hjælp !
Derfor håber vi meget at du/i vil give en hånd et par timer, så vi som minimum kan fastholde de aktiviteter som vi har nu.
Ring eller skriv til Tomas - 20676961 kongsvig@gmail.com
Forsat god sommer😎
Med venlig hilsen Aktivitetsudvalget
Vigtig information til alle havelejerei afdeling A.
13/7
Kære Haveejere i afd. A.
Nu nærmer tiden sig, hvor vi starter op med parkeringskontrol, og som i sikkert har lagt mærke til ,er de i fuld gang med at sætte standere op, og i weekenden kommer skiltene.
Nogle har ikke været opmærksomme på, at det først starter op d. 18 juli 2022 og har derfor allerede brugt nogle af deres gæsteparkeringerer på telefonen. Dem prøver vi at få opdateret, så alle har 10 til at starte med.
Med hensyn til dem der hverken har mail eller smartphone: I kan i weekenden hente gæstekort i fysisk form i foreningshuset. Det er på lørdag d. 16/7 mellem kl. 13 - 14 og på søndag 17/7 mellem kl. 10 - 12.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
8/7
Kære Haveejer i Afd. A
Så er vi blevet færdig med oprettelsen afjeres bil/biler/trailer.
Tusind tak for jeres tålmodighed :-)
Skulle imod forventning have problemer med at få App´en op og køre, er i velkommen til at skrive en mail påkontakt@ronhojgaard.dk
Vi har skrevet bekræftelsesmails/bekræftelsesSMS til alle der har registreret sig. Hvis du har registreret din bil eller trailer og ikke har modtaget mail eller SMS, bedes I skrive til kontakt@ronhojgaard.dk
Vi skal gøre opmærksomme på at vi ikke henvendelser via Facebook.
Rigtig god weekend :-)
Med venlig hilsen
Forretningsudvalget Rønhøjgaard
29/6
Kære haveejere i afd. A
Vores parkeringsprojekt er udskudt til d. 18. juli 2022. Udskydelsen skyldes at mange ikke havde været forbi foreningshuset.
Jer der har været oppe og registrere jer, kan tage det roligt, -jeres registreringer betyder at I kan holde lovligt parkeret når ordningen træder i kraft.
Hvis du står akut og skal bruge hjælp til registrering er du i velkommen til at skrive til kontakt@ronhojgaard.dk. Så kan vi lave aftale om at mødes i foreningshuset, så I kan blive registreret. Husk at der skal afleveres en kopi af registreringsattesten og et kopi af sundhedskortetved registrering. I nødstilfælde kan du også ringe til kassereren.
Mange har forespurgt til hvorfor de endnu ikke har hørt noget. Her kommer der en forklaring:Vi har måtte vente en del på at folk fik registreret sig. Oversigten over alle de biler, der er blevet registeret skal nu gennemgås for evt. tastefejl. Dette sker d 30 juni 2022.
Derefter skal denne oversigt afleveres til Unopark, som vil stå for alle oprettelserne.
Når dette er udført (tager ca. 1 dags tid) vil i alle modtage en sms eller en mail fra Unopark, om at i nu er registeret. Derefter vil der være en guide til app´en.
Til jer der ikke har en smartphone vil der selvfølgelig være gæstekort, som vil blive udleveret fra foreningshuset. Datoer for dette vil blive meldt ud snarest.
I kan alle være rolige, vi gør dette for at skabe mere plads på vores parkeringspladser.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen H/F Rønhøjgaard
23/6
Kære alle haveejere i Afdeling A
Nu nærmere tiden sig for, at det er sidste chance for at få registeret sin bil/biler så den kan holde lovligt parkeret når parkeringsordningen træder i kraft.
På søndag d. 26 juni 2022 kl 13-15 vil der være åben for at du/I kan få dette ordnet ved at henvende dig oppe i foreningshuset. Husk registreringsattest, sygesikringskort samt udfyldt blanket, som tidligere er afleveret i postkasse.
Bestyrelsen har brugt meget tid for at få alle registeret, men der er stadigvæk en del der ikke har været henvendt sig. Disse har enten modtaget en mail eller et opkald. Til jer der ikke har været i foreningshuset og heller intet har modtaget eller hørt: Vil I hurtigst mulig kontakte bestyrelsen enten pr. mail: kontakt@ronhojgaard.dk eller på tlf (find tlf. nr på hjemmesiden)
Med venlig hilsen
Bestyrelsen Rønhøjgaard
Vigtig information til alle havelejerei afdeling A.
Vi holder ekstra åbent for opskrivning til Uno-park i foreningshuset, onsdag den 15. juni mellem 17.00 og 19.00 samt søndag den 26. juni mellem kl. 13.00 og 15.00.
Husk registreringsattest, sygesikringskort samt udfyldt blanket, som tidligere er afleveret i postkasse.
Har du ikke selv en bil som skal registreres, så mød op alligevel, så der er mulighed for at få gæstekort til jeres gæster, via Uno-parkapp.
Vigtig information til alle havelejere i Afdeling A
Husk at alle i afdeling A, skal opskrives til Uno-parkering, der begynder den 1. juli 2022.
Der mangler stadig mange, der ikke har tilmeldt sig endnu.
Der er opskrivning i dag, den 1, juni og igen den 12. jun kl. 12.00 - 15.00.
Husk registreringsattest og sygesikringskort samt udfyldt blanket.
Husk også at komme og få gæste-parkeringstilladelser, så jeres gærster ikke får en P-bøde.
Information om dette samt blanket er lagt i alle postkasser, og kan også findes via dette link.
Maj
8/5
Festlig og hyggelig arbejdsdag d. 28/5 -2022 i Haveforeningen Rønhøjgård
Tusind tak til alle der bidrog til arbejdsdagen d. 28/5!
Sikke flot der er blevet rundt omkring i foreningen.
30/4
Bestyrelsen er påbegyndt at gå drift, hvilket betyder at stier, forstykker m.v. tilses og der gives påtaler, hvis der fx står byggeaffald opmagasineret eller der er tilgroet med udkrudt på stien.Tag venligst godt imod dem.
30/3-22
Så er der nyt fra containergården:
Hej alle kolonister i Rønhøjgård🇩🇰
Jaaa- Så er det lige før, vi går i gang med sæsonen 2022
Vi er kommet lidt sent i gang med information omkring containergåren og det må i undskylde!😕
Vi har haft lidt udfordringer med affaldssorterings ordningen🤔
Containergården åbner søndag d. 3 april kl. 10.00 til kl. 12.00
Kom forbi til en hyggelig formiddag med kaffe, kage, saftevand og lidt til alle ungerne🍭
Åbningstider i sæsonen 2022
onsdage Kl. 17.00 til 19.00
søndage Kl. 10.00 til 12.00
oktober kun søndage
Infomøde: At være frivillig på Containergården👩👩👧👦
Søndag d. 3 april kl 12.00 Lige efter Containergåren lukker.
Har du tanker om, at give en hånd med i denne sæson, er du meget velkommen.
Ganske kort.. 😎
Vi hjælper andre med at affaldet kommer i de rigtige bøtter og at pladsen ser rydelig ud.
Så passe vi bytteboden og serverer saft og en lille slik-ting til ungerne.
Når du ikke denne dag, er du altid velkommen en anden dag.
Affaldssortering i Rønhøjgård⏳
Fra sæsonen 2023 skal vi alle sammen affald sortere.
Hvordan, hvornår og hvor meget…. Ved vi ikke helt i nu?
Vi er stadig i dialog med kommunen om, hvordan gør vi det, på bedst mulige måde for os alle.
Når vi ved hvordan og hvor meget, så begynder vi så småt med renoveringen af Containergåren.
Så vi er klar i 2023.🥳
Kom og vær med som frivillig. 👍
Som familie er i også meget velkommen.
Tror vi kan lære en del af vores børn i foreningen,
når vi skal til at affaldssorterer👀
Vi har veste i alle størrelser til vagterne🤹
Mange hilsner herfra og på gensyn i sæsonen 2022
De frivillige på Containergåren👩🌾🧑🌾
17/2-22
Vi har fået følgende besked fra Kolonihaveforbundets hovedbestyrelse, som handler om juridiske henvendelser:
Kære medlemmer
VIGTIG NYT fra Kolonihaveforbundets hovedbestyrelse
Processen for juridiske henvendelser På weekendens hovedbestyrelsesmøde (05. – 06. februar 2022) blev forbundskontorets juridiske rådgivning for medlemmer diskuteret. Der var enighed i hovedbestyrelsen om, at forbundskontorets juraafdeling mangler tilstrækkeligt kendskab til lokale forhold i deres sagsbehandling.
For at sikre en bedre sagsbehandling, hvor alle fremover får fyldestgørende svar, der tilgodeser lokale forhold, har hovedbestyrelsen truffet følgende beslutning.
Proces for medlemmer Hvis I har spørgsmål eller udfordringer af juridisk karakter, skal I igen rette henvendelse til jeres haveforeningsbestyrelse. Bestyrelsen kan sende henvendelsen videre til kredsen med deres eventuelle kommentarer, og kredsen har så mulighed for at gøre det samme, inden de sender den videre til forbundskontorets juraafdeling. Juraafdelingen vil derefter behandle henvendelsen.
Juratelefonen er lukket Beslutningen betyder, at forbundskontoret ikke længere står for direkte, juridisk rådgivning af medlemmer. Derfor er juratelefonen også lukket pr. dags dato. Forbundskontoret vil dog besvare telefonen og vejlede medlemmerne i de nye retningslinjer måneden ud.
Det er vores overbevisning, at dette tiltag vil sikre jer en bedre sagsbehandling fremover. På vegne af Kolonihaveforbundets hovedbestyrelse, Preben Jacobsen
25/11-21
Vi har nu udsendt et nyhedsbrev til alle, der har registreret deres emailadresse i Kolonihaveforbundets medlemskartotek.
Har du ikke modtaget denne email, kan nyhedsbrevet læses her.
Se i øvrigt hvordan du opdaterer/tilføjer din emailadresse og kontrollerer om du vil modtage havebaldet i denne beskrivelse fra Kolonihaveforbundet.
(Vi får 15 emails "retur" - dvs. emailadresserne eksisterer ikke)
29/10-21
Ballerup kommune har nu meldt officielt ud, at lokalplan 182 ikke længere er gældende, og det nu er den gamle deklaration, der gælder.
Se evt. mere i brevet fra kommunen her.
28/10-21
Planankenævnet har ophævet den nye lokalplan, som derfor ikke længere er gældende. Vi er sammen med en jurist i gang med at finde ud af, hvad det betyder for os nu. Tilsyneladende er det ikke åbenlyst, at vi så bare går tilbage til den gamle deklaration indtil kommunalbestyrelsen vedtager en ny lokalplan.
Afgørelsen fra Planklagenævnet kan læses her.
22/8-21
Der bliver ikke nogen arbejdsdag lørdag d. 28. august, som der ellers skulle have været ifølge traditionen med arbejdsdage sidste lørdag i april og august.
I stedet vil vi søge frivillige til mindre specifikke opgaver.
Disse opgaver vil blive annonceret senere.
21/8-21
Indkaldelsen til generalforsamling er nu sendt ud pr. email.Se ovenfor, hvis du ikke har modtaget mailen.
Havekonsulentens bedømmelser af de haver, han har vurderet skal have en præmie, er offentliggjort på siden her. Tillykke til alle!
Bemærk at der er lavet et opslag om havevandring d. 28. august under kommende aktiviteter øverst på denne side.
22/6-21
Det er endelig blevet muligt for os at planlægge en generalforsamling - forudsat at den nuværende plan for lempelser af myndighedernes restriktioner holder.
Vi er derfor glade for at kunne annoncere at det er lykkedes os at booke Tapeten til generalforsamling lørdag d. 11. september. Reservér derfor allerede nu formiddagen (og måske lidt af eftermiddagen) denne lørdag.
Nærmere informationer kommer snarest muligt - og selvfølgelig senest 14 dage før generalforsamlingen.
14/5-21
Vi har nu åbent på kontoret kl. 12-13 den 1. og 3. søndag i måneden til og med september.
Første gang er altså søndag d. 16. maj.
Bestyrelsen har besluttet at vi heller ikke i år vil opkræve bod, hvis man ikke deltager i mindst én arbejdsdag. Dette skyldes at der stadig er en del, som har forbehold overfor corona og at være sammen med flere mennesker udenfor deres sædvanlige "boble".
Vi vil dog alligevel afholde arbejdsdag sidste lørdag i maj. Det bliver uden den sædvanlige afsluttende fællesspisning, men vi registrerer deltagerne, så de kan blive inviteret med til en fest senere på sæsonen.
Vi vil også sørge for at man ikke samles i store grupper. Flere detaljer bliver slået op her og sendt ud pr. email.
Vi håber på stor deltagelse, da vores fællesarealer stadig kræver vedligeholdelse, selvom vi ikke har kunnet afholde normale arbejdsdage det sidste halvandet års tid.
15/3-21
Der er kommet opdateringer m.h.t. hvordan man bliver skrevet op på vores venteliste i denne sæson.
Se detaljerne under ventelisten.
7/1-21
Godt nytår!
Formanden har sendt et "nyhedsbrev" til alle medlemmer, vi har emailadresse på. Har du ikke modtaget dette, så skriv til kontakt@ronhojgaard.dk så vi kan få registreret din emailadresse og du f.eks. kan modtage akutte meddelelser som midlertidig lukning af vand, hvilket desværre har været aktuelt indenfor den sidste uge.
Nyhedsbrevet omhandler bl.a. grenaffald i januar, ny lokalplan og generalforsamling.
Du kan finde nyhedsbrevet her.
20/10-20
Seneste nyt angående den nye lokalplan: Kommunen forventer at den bliver godkendt i december - og ikke november, som oprindeligt var udmeldt.
Rotter: Vi har i denne sæson fået flere henvendelser angående rotter. Dette skal anmeldes til kommunen. Se her hvornår, hvad og hvordan:
https://ballerup.dk/borger/bolig-vand-varme-affald/ejerbolig/skadedyr
1/10-20
Vær opmærksom på at containergården nu kun er åben om søndagen, og sidste dag er søndag d. 18. oktober.
P.g.a coronavirus er årets julebanko aflyst, og frivilligfesten er udsat på ubestemt tid.
8/9-20
Som bekendt er den nye lokalplan sendt i høring. Fristen for indsendelse af kommentarer er d. 20. september. Vi opfordrer alle til at sende kommentarer, hvis der er noget man er utilfreds med.
Forslaget til den nye lokalplan finder I her:
https://ballerup.viewer.dkplan.niras.dk/plan/1#/lokalplanid/412
Som inspiration kan I via dette link se, hvordan bestyrelsens høringssvar foreløbigt ser ud. Der vil helt sikkert komme nogle tilføjelser, men det er dette svar, vi har sendt til Kolonihaveforbundet som vil lade deres jurister give os noget feedback.
Alle bestyrelser (2 medlemmer fra hver) i haveforeningerne i Ballerup er i øvrigt indkaldt til et "Dialogmøde med Udvalgsformand for Teknik- og Miljøudvalget, Hella Hardø Tiedemann" d. 16. september, hvor dagsordenen er som følger:
1. Velkomst
2. Hvad gør de enkelte haveforeninger for at hindre helårsbeboelse?
3. Hvad gør de enkelte haveforeninger for at sikre lovlige byggerier?
4. Hvordan vil de enkelte haveforeninger foreslå, at kolonihavelovens bestemmelser og definitioner overholdes i praksis?
5. Spørgsmål fra haveforeningerne
6. Afslutning
Desuden er der i kredsen indkaldt til et møde d. 15. september, hvor alle foreningerne i Ballerup kommune koordinerer/udveksler deres svar, og kredsen vil sende et svar til kommunen på kredsens vegne.
26/8-20
Vi vil gerne minde jer om at Kolonihaveforbundet er i gang med en medlemsundersøgelse med sidst frist for deltagelse d. 31. august.
Vi opfordrer alle til at givere deres mening til kende.
Læs mere her:
http://kolonihaveforbundet.dk/kolonihaveforbundet/nyheder/medlemsundersoegelsen-2020/
17/8-20
Borgermøde om den nye lokalplan.
I morgen d. 18/8 er der borgermøde angående den nye lokalplan som skal erstatte vores gamle deklaration.
P.g.a. coronavirus er det begrænset hvor mange borgere der kan deltage, men hver forening har fået reserveret 3 pladser, så vi møder med 3 fra vores bestyrelse, og mødet kan ses direkte her:
https://ballerup.dk/borger/foelg-borgermoedet-om-den-kommende-lokalplan-kolonihaveomraaderne
hvor optagelsen af mødet også kan ses senere.
Forslaget til den nye lokalplan kan ses her:
https://ballerup.viewer.dkplan.niras.dk/plan/1#/lokalplanid/412
og tidsfristen for indsigelser er d. 20. september.
Alle opfordres til at indsende en indsigelse - men bestyrelsen sender naturligvis en på foreningens vegne, og kredsen indserder også en.
16/6-20
(Alle der har registreret deres emailadress i Kolonihaveforbundets medlemskartotek har i dag modtaget nedenstående besked. Har du ikke modtaget den mail, så mangler vi din emailadresse eller også er den registreret forkert. Du kan se i opslaget fra d. 11/4-19 REGISTRERING AF EMAILADRESSER, hvordan du får opdateret din emailadresse.)
Som I måske er klar over, så er Ballerup kommune i gang med at lave en ny lokalplan, som bl.a. sætter regler for, hvad der er tilladt at bygge i vores forening.
Den nye lokalplan vil højst sandsynligt blive sendt ud til offentlig høring d. 22. juni.
Når den nye lokalplan er i offentlig høring, må der ikke længere udstedes byggetilladelser - hverken efter de gamle regler, eller efter de nye (foreslåede) regler.
Dette gælder indtil den nye lokalplan er vedtaget (evt. med ændringer), hvilket i værste fald kan tage op til et år.
Så går I i byggetanker, skal I snarest muligt sende tegninger over det ønskede byggeri til byggeudvalget@ronhojgaard.dk. De vil så blive godkendt i forhold til de gamle regler.
Alternativt, hvis man tror de nye regler bliver bedre i forhold til det, man ønsker at bygge, skal man vente til lokalplanen bliver vedtaget, før man kan få godkendt byggeriet.
Forslaget til lokalplanen findes på kommunens hjemmeside, og vi skal understrege at der kan komme ændringer baseret på de høringssvar som indløber i høringsperioden:
9/6-20
- Nyt fra bestyrelsen
Pga. coronavirus er både præmiering af haver og vores traditionelle Sankt Hans arrangement aflyst. Heldigvis er Aktivitetsudvalget klar til at afholde kondibanko, så vi få noget social aktivitet i år.
Forårets arbejdsdag er også aflyst og som følge af dette har bestyrelsen besluttet at vi i denne sæson ikke vil opkræve bod, hvis man ikke har deltaget i mindst en af arbejdsdagene. Den der har deltaget i år (til vinterbeskæringen) vil derfor blive godskrevet for at have deltaget i næste sæson.
Vi har konstateret at det har grebet om sig med at medlemmer har sat "private" skilte op for handicap-parkering. Man kan ikke på den måde reservere sin egen personlige parkeringsplads, da der er tale om et fælles område.
Dvs. markering af, at en parkeringsplads er forbeholdt en bestemt bil, er heller ikke tilladt. En handicap-parkeringsplads er således forbeholdt alle, der har et gyldigt kort til handicapparkering.
Det er for flere år siden besluttet, at der maksimalt må være 2 handicap-parkeringspladser på hver vej/allé. Dette er ikke overholdt alle steder.
Vi vil derfor bede alle, der har sat sit eget skilt op, om at fjerne det inden d. 1. juli.
Sker det ikke, vil foreningen herefter sørge for at de bliver fjernet.
Han man spørgsmål, kan man kontakte bestyrelsen på kontakt@ronhojgaard.dk
26/5-20
- Nyt fra bestyrelsen
Den seneste opdatering fra myndighederne giver ikke anledning til at vi kan ændre i de
ændringer i vores aktiviteter, som vi annoncerede d. 1/4, så de gælder stadig.
Vi følger naturligvis løbende de seneste udmeldinger fra myndighederne og Kolonihaveforbundet, og vil skrue op for aktivitetsniveauet så snart det er muligt.
- Ulovligt affald på parkeringspladsen på Hindbær Allé.
Der er samlet en stor bunke affald på parkeringspladsen på Hindbær Allé.
Det er strengt forbudt at lægge affald på fællesområderne. Den ENESTE undtagelse fra dette, er når der i januar - og først når dette er meldt ud - kan lægges grenaffald på de markerede områder.
Bestyrelsen mener ikke at det kan være en opgave og udgift, som foreningen skal påtage sig, så havelejerne på denne vej må selv sørge for at det bliver fjernet.
1/4-20
- Nyt fra bestyrelsen i forbindelse med coronavirus:
Vi følger naturligvis retningslinjerne fra myndighederne og Kolonihaveforbundet. Det betyder følgende:
Kontoret er lukket for fysiske/personlige henvendelser. Vi henviser i stedet til at man skriver til kontakt@ronhojgaard.dk eller lægger en seddel i postkassen som vil blive tømt hver søndag.
Containergården er åben, men der er lavet foranstaltninger som sørger for at man kan holde afstand til hinanden. Se detaljerne i opslaget fra d. 23/3-20.
Opskrivning på ventelisten sker nu elektronisk/online og kan ikke ske ved personligt fremmøde. Se mere under VENTELISTE.
Vurderinger og salg fungerer som normalt - selvfølgelig under hensyntagen til at holde afstand.
Alle sociale aktiviteter er indstillet indtil videre.
Vi ser en vis sandsynlighed for, at vi bliver nødt til at udsætte arbejdsdagen den sidste lørdag i maj, men det er for tidligt at rykke den. Vi følger løbende med i myndighedernes retningslinjer og annoncerer så snart som muligt når/hvis den bliver rykket.
Bestyrelsesmøder afholdes en gang om måneden - men online. Sker der ændringer i myndighedernes retningslinjer, som kan medføre ændringer i ovennævnte (eller andre) aktiviteter i foreningen, indkaldes til et ekstraordinært bestyrelsesmøde, så vores retningslinjer kan opdateres.
Vi vil gerne gentage disse af myndighedernes retningslinjer:
1. Bliv hjemme i din helårsbolig, hvis du har symptomer på coronavirus.
2. Hold afstand.
Vi håber at I kan nyde jeres haver i denne usædvanlige tid.
23/3-20
- Nyt fra Containergården:
Containergårdens åbning i Haveforeningen Rønhøjgaard👨🌾
Så åbner vi Skraldesæsonen Anno 2020 og datoen for åbningsdagen er:🧐
Søndag d. 29 marts 2020 fra kl. 10.00 til kl. 12.00 -
Lidt før tid, vi vil jo så gerne i gang i haven🍻🥰.
I år er det desværre uden åbningsfest på Containergården.
Læs venligst nedenstående🤓
● Coronavirus:👨🔬
Vi skal passe på hinanden og derfor indfører vi nogle få regler for aflevering af skrald.
1. Max 3 inde ad gangen på selve Containergården udover dem, der er på vagt.
2. Ved ankomst. Vent langs græskant. Der vil være 2m afmærkning langs vejen.
3. Der vil være en indgang og en udgang på Containergården. Vi vil være til stede og hjælpe.
4. Husk at vi ikke må samles i flok, så overhold venligst vores midlertidige regler.
● Kommunens genbrugsstation:👩⚖️
Desværre er den lukket for private.
1. Hjælp os på Containergården. Vi kan desværre ikke håndtere store mængder af byggeaffald og andet som burde køres til direkte til genbrugsstationen.
1. Find en plads i haven og afvent kommunen og genbrugsstations henvisninger.
2. Trailer læs og fyldte varevogne med byggeaffald osv. vil desværre blive afvist hos os!
● Beton-affald "Fliser og andet der er støbt"
1. Vi har desværre ikke beton-affald fra i år. Det blev meget lidt brugt.
2. Vores hyggelige "Bytte-genbrugsguld-station" på Containergården, får en opslagstavle. Benyt den og Facebook "Rønhøjgård-vi hjælper hinanden" når fliser og andet skal finde nyt hjem.🧙♂️
● Bliv frivillig på Containergården:👩🌾
1. Som frivillig på Containergården er du repræsentant for: Miljøet for Affald-Sortering (o:
2. Du bliver en del af fællesskabet i vores haveforening, med mange hyggelige frivillige.
3. Du vil møde mange dejlige og spændende kolonister med masser af gode råd. Rigtigt hyggeligt.
4. Tre vagter på Containergården, giver fritagelse for afgift! "Udeblivelse af arbejdsdag"
5. På din vagt er der mulighed for en kaffe, the, vand el. en øl. (o;
6. Du vil være den første til at se, hvad der kommer til vores Bytte-genbrugs-guld-station
7. Vil du være med som frivillig, så henvend dig på Containergården i åbningstiden.
8. De første par vagter står du med en frivillig, som har erfaring.
9. Der er sprit, latexhandsker og masker til de frivillige.
Åbningstider på Containergården sommeren 2020🙏
Onsdage fra kl. 17.00 til kl. 19.00
Søndage fra kl. 10.00 til kl. 12.00
Som sædvanlig har vi åbent frem til skolernes efterårsferie og derfor er sidste dag på Containergården
Søndag d.18. oktober 2020 10.00 til 12.00
Obs! Kun søndage i oktober.🐶
Vi glæder os rigtig meget til at se jer alle igen og i særdeleshed vores nye kolonister.🍻
Vel mødt til sommeren 2020 i Haveforeningen Rønhøjgård
Mange hilsner fra os på Containergården👋
12/3-20
- Grundet situationen med Corona-virus er generalforsamlingen udsat på ubestemt tid. En ny dato vil blive annonceret med mindst 2 ugers varsel.
7/3-20
- Indkaldelse til generalforsamling er sendt ud.
- Ballerup Kommune har bedt os om at informere jer om status på den nye lokalplan via denne skrivelse
28/12-19
- Rigtig glædelig jul og godt nytår🥳
I januar måned må vi igen lægge grene og afklip på vores parkeringsplads🅿️
Der må lægges én bunke på hver Alle/vej og det er midt på parkeringspladsen.👩🔧
De røde prikker på tegningen er ca. hvor der må være bunker.👍
Mange hilsner fra Containergården
28/9-19
- Det nye nummer af Rønbladet er nu udkommet, og er tilgængeligt her på hjemmesiden, og bliver delt ud i haverne i denne weekend.
Så tjek jeres postkasse og se det nye flotte blad.
27/9-19
- De to arbejdsdage i år har tilfældigvis begge faldet i en ulige uge. Så for at dem, der arbejder i weekenden i ulige uger også har mulighed for at deltage i en arbejdsdag, har bestyrelsen besluttet at indføre en ekstra arbejdsdag - lørdag d. 19. oktober. Den vil dog langt fra have samme omfang som de andre arbejdsdage, og vi opfordrer til at det kun er dem, der endnu ikke har kunnet deltage i en arbejdsdag, som tilmelder sig.
16/9-19
- Som det fremgår af referatet af det seneste bestyrelsesmøde, gik vores formand, Ulrik, af pr. d. 5/9. Heraf følger - ifølge vedtægterne - at Anders overtager posten som formand indtil næstkommende ordinære generalforsamling, Heidi er konstitueret som næstformand, og førstesuppleant, Kim, træder ind i bestyrelsen. Bestyrelsen vil gerne takke Ulrik for det store arbejde han har lagt i foreningen.
- Bestyrelsens vil gerne sige tusind tak for den store tilslutning til arbejdsdagen den sidste lørdag i august.
Det var virkelig dejligt at se så mange positive og arbejdsomme medlemmer, der støtter op om fællesskabet.
Vi satte endnu engang rekord mht. hvor meget vi fik nået, og der skal lyde en særskilt tak til børnene, som også var super aktive.
Endelig skal der også lyde en stor tak til Lars og André for deres planlægning af beskæring og vedligeholdelse af foreningens værktøj.
29/8-19
- Vi sætter enndu engang rekord i antal tilmeldte til arbejdsdagen! :-)
Bemærk at vi får brug for mange redskaber. Skriver jer derfor gerne på listen i linket under beskrivelsen af arbejdsdagen ovenfor, så har kan skabe os et overblik over, hvad vi har/mangler. Man må gerne møde op til arbejdsdagen selvom man ikke fik nået at tilmelde sig i tide, men man kan så ikke forvente at der er mad til en til frokosten, da den blev bestilt i lørdags. (Vi ved hvem I er, så vær venlig at vente med at tage mad til I kan se, om der der mad nok ;-) )
- Hvis man er interesseret i flere detaljer om egetræet i afdeling B, så kan man læse hele rapporten fra "trædoktoren" her.
18/8-19
- Nu er der fundet en dato for præmiehavevandringen - se øverst på siden her.
- Der har været bekymringer angående det store egetræ i afdeling B. Vi har fået en "trædoktor" til at se på det, og konklusionen er heldigvis at træet har det fint/skal nok komme sig. Det er højst sandsynligt blevet skadet af en påkørsel af en græsslåmaskine.
- Vi arbejder stadig på forslaget til vandmålere og forventer i starten af september at kunne bringe nyt og indkalde til ekstraordinær generalforsamling.
- Bemærk at vi har brug for en del redskaber til den næste arbejdsdag - se opslag øvert på siden her, og husk at tilmelde jer! :-)
1/8-19
Vi kan hermed offentliggøre hvem, der har fået præmie for deres have i år.
Se under Div. informationer -> Præmiehaver.
Tillykke til alle
1/7-19
Vi er så småt begyndt på at forberede den næste arbejdsdag. Hvis du har forslag til, hvad der skal/kan laves, så skriv til tilmelding@ronhojgaard.dk senest d. 21. juli. Vi er specielt intresseret i at vide, hvis der mangler sten/grus på din sti - husk at skrive husnr. og om det evt. er en "bagsti".
Og så kan vi da lige sige tak til alle der deltog i jubilæumsfesten - og ikke mindst festudvalget. Sikke en succes!
25/5-19
TAK!
Bestyrelsen vil gerne takke alle jer, der mødte op til arbejdesdagen.
82 haver var repræsenteret af i alt 136 deltagere. Det er et at de højeste antal i foreningens historie.
Vi er glade for at at så mange støtter op om fællesskabet.
Der blev ydet en stor indsats af alle, og resultatet er tydeligt i vores forening.
Stemningen var god og vi håber at I alle hyggede jer lige så meget som bestyrelsen fik indtryk af.
Ingen gik i hvert fald sultne hjem og snakken gik lystig under frokosten.
Vi glæders og til at se mindst lige så mange i august.
Mvh. Bestyrelsen
22/5-19
EFTERLYSNING
Til arbejdsdagen på lørdag har vi brug for 2 trailiere til at køre grenaffald væk.
Hvis du har en trailer vi kan låne, så skriv til tilmelding@ronhojgaard.dk
Derudover får vi brug for en masse hakker og koste, så vi kan få gjort vores parkeringspladser pæne. Derfor må du meget gerne tage en hakke og en kost med til arbejdsdagen. Husk evt. at lave et mærke på redskaberne, så du kan genekende dem, så de ikke bliver væk.
Vi glæder os til at se det rekord store antal tilmeldte på arbejdsdagen.
Mvh.
Bestyrelsen
5/5-19
VI MANGLER FRIVILLIGE PÅ CONTAINERGÅRDEN
Henvend dig på containergården i åbningstiden, hvis du har lyst til at hjælpe til engang imellem, yde lidt for fællesskabet, og få første parket til at se, hvad andre smider til genbrug.
PLANLÆGNING AF ARBEJDSDAGEN
Vi har lavet følgende foreløbige plan angående arbejdsdagen lørdag d. 25. maj.
Man er velkommen til at komme med input hvis man har flere idéer til, hvad der bør/kan laves. Henvend dig i så fald til formanden eller en anden fra bestyrelsen.
NYT ANGÅENDE JUBILÆUMSFESTEN
Se det sidste nye angående aktiviterne og festen i forbindelse med vores 50års jubilæum her.
11/4-19
REGISTRERING AF EMAILADRESSER:
På generalforsamlingen blev det besluttet at indkaldelser til generalforsamlinger fremover sendes pr. email (referatet er stadig under udarbejdelse).
Derfor er det vigtigt at vi har den rigtige emailadresse på alle.
Du kan tjekke/tilføje/opdatere den emailadresse, vi har registreret, således:
1. Log in på kolonihaveforbundets hjemmeside via dette link
Brugernavn: Dit medlemsnummer i kolonihaveforbundet - det står på bagsiden af havebladet du har fået tilsendt
Adgangskode: Postnummeret på din hjemmeadresse (hvis du ikke har ændret koden)
2. Klik på "Foreningsportalen - adgang" i menuen nederst på siden.
(Nu du er der, så tjek lige at dine oplysninger er korrekte - hvis ikke så send en mail med de korrekte oplysninger til kassereren@ronhojgaard.dk - det er nemlig kun emailadressen du selv kan ændre)
3. I menuen øverst vælger du "Oversigt" -> "Ændre e-mail og/eller password"
4. Indtast/ret din emailadresse og klik "Gem ændringer"
EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING
Vi arbejder stadig på at få materialet klar til den ekstraordinære generalforsamling angående vandmålere. Det er derfor stadig usikkert, hvornår det bliver, men det bliver altså hverken d. 28/4 eller d. 5/5 som først udmeldt.
29/1-19
EFTERLYSNING I: Til generalforsamlingen mangler vi en referent. Hvis det er en opgave du, eller en du kender, gerne påtager dig, så henvendig dig hurtigst muligt til vores formand, Henrik.
Bemærk at generalforsamlingen optages med mikrofon, så man har denne optagelse at støtte sig til efter generalforsamlingen er afholdt.
EFTERLYSNING II: Som det fremgår af det seneste referat fra bestyrelsesmødet i januar, stiller vores formand ikke op til genvalg. Da bestyrelsen ikke har en kandidat til en efterfølger til denne post, hører vi meget gerne fra dig, hvis du skulle have interesse i at være formand for en velfungerende bestyrelse og have indflydelse på foreningens fremtid.
Kontakt vores formand, Henrik, hvis du er interesseret eller har spørgsmål - det gælder i øvrigt ogs, hvis man "kun" er interesseret i en "almindelig" bestyrelsespost.
Bemærk at der er kommet et bilag til referatet fra bestyrelsesmødet i november, da aktivitetsudvalget har ønsket en uddybning af en af formuleringerne i referatet.
22/1-19
Der bliver ikke nogen vinterbeskæring af foreningens arealer i år men man kan stadig i hele januar lægge sin private afklip i én fælles bunke på hver vej. Disse bunker vil kørt væk i starten af februar.
Sammensætningen af aktivitetsudvalget er opdateret.
2/1-19
Aktivitetskalenderen er opdateret og vandforbruget for december og dermed også hele året er tilgængelig på vandudvalgets side.
18/11-18
VIGTIG BESKED TIL ALLE MEDLEMMER
På kolonihaveforbundets kongres i år blev det (vistnok) vedtaget, at nybyggeri, forbedringer og vedlighold foretaget fra d. 1/1 2019 og fremover kun vil blive godskrevet i vurderingsrapporten, hvis der foreligger dokumentation (regning) på udgifterne hertil.
Vi skriver "vistnok", fordi der kom et ændringsforslag, som havde til hensigt at åbne op for udokumenterede udgifter. Men formuleringen i referatet er noget vrøvl, så vi venter i spænding på at se, hvordan formmuleringen bliver i de nye regler..
1/11-18
Det er blevet tid til regulering af fugle bestanden i vores område. Derfor skal man ikke blive forskrækket, hvis man møder en eller to jægere på følgende datoer: 3/11, 17/11, 1/12, 15/12, 5/1 og 19/1.
21/8-18
Rereratet fra seneste bestyrelsesmøde er lagt på hjemmesiden, det samme er vandforbruget for den seneste måned - som desværre igen satte rekord. (Disse to månedlige opdateringer sker i øvrigt længe før, de bliver nævnt her, så hvis du er nysgerrig, opfordres du til at gå ind under referater hhv. vandudvalget). Desuden er bestyrelsens sammensætning opdateret samt aktivitetskalenderen.
14/7-18
Rereratet fra seneste bestyrelsesmøde er lagt på hjemmesiden, og nu er der kommet billeder af bestyrelsesmedlemmerne.
4/7-18
Vandforbruget er opdateret. I den forbindelse har formanden følgende meddelelse:
"Kære lejere i Rønhøjgård
Vores vandforbrug er i juni måned STEGET utroligt meget. Det var en TØR måned ok, MEN alle skal spare på vandet. For 2 år siden (2016) brugte vi 3.359 m3 i juni, i juni 2018 brugte vi 4.408m3. Begræns vandforbruget i haven. Det er mit ønske og håb.
Venlig hilsen Henrik Dencker, formand"
Desuden er nogle af aktiviteterne opdateret.
8/6-18
Referat fra seneste bestyrelsesmøde (juni) ligger nu under fanen Referater. Desuden er nogle af aktiviteterne opdateret.
3/6-18
Referat fra generalforsamlingen samt bestyrelsesmøderne i april og maj ligger nu under fanen Referater. Desuden er vandforbruget for maj måned tilføjet i tabellen under Vandudvalget.
16/5-18
Lørdag d. 26. maj er det igen tid til arbejdsdag. Se opslaget ovenfor eller på Facebook. Husk at tilmelde jer, så vi ved hvor meget mad vi skal købe ind.
4/5-18
NYT FRA DRIFTSUDVALGET:
"Hej alle i Rønhøjgård
I anledning af sommerens komme er driften på vej ud på stierne - første gang søndag d. 6. maj!
Vi kikker på:
Stien, hækken, beplantning i forhaver og køretøjer af enhver art på stierne.
Er du i tvivl om, hvordan og hvorledes det skal være, kan du finde ordensreglerne her: Vedtægter og Ordensregler
Mange sommerhilsner fra Driftsudvalget"
Hjemmesiden er blevet opdateret med den nye bestyrelse, udvalg, referater, og vandforbruget i april måned.
26/4-18
Det godkendte årsregnskab for 2017 og budget for 2018 ligger nu under "Årsrapport 2017" i fanen "DIV. INFORMATIONER".
9/4-18
HUSK PÅ LØRDAG D. 14. APRIL KL. 14.00 ER DER FRIVILLIGMØDE.
Mød op i foreningshuset og kom med dine gode idéer, og fortæl hvornår og med hvad du kan bidrage. En enkelt aften til Kondibanko eller lignende er også en stor hjælp. Så kom og vær med til at vi kan holde gang i vores aktiviteter i foreningen.
Som noget nyt fremlægger vi nu det månedlige vandforbrug på vandudvalgets side. Der vil senere blive tilføjet flere historiske data til fornøjelse for dem, der kan lide at grave i historien.
22/3-18
HUSK GENERALFORSAMLINGEN KL 10:00 PÅ SØNDAG D. 25/3 PÅ TAPETEN
Husk også at i april måned har vi åbent for opskrivning (og forlængelse) på ventelisten - både den eksterne og den interne - på foreningskontoret i kontortiden. Se mere under fanen VENTELISTE.
13/3-18
Vi søger to nye medlemmer til bestyrelsen. Ét af de nye medlemmer skal gerne have lyst til at lave mødeindkaldelser og lave referat. Bestyrelsen mødes en aften om måneden og medlemmerne varetager desuden forskellige opgaver for foreningen.
Som bestyrelsesmedlem bliver du del af et aktivt fælleskab, og får desuden mulighed for at præge foreningen.
Kontakt bestyrelsesformand Henrik Dencker, hvis du er interesseret på dencker.henrik@gmail.com
26/2-18
Hej alle i Rønhøjgård
Det ville være så fantastisk hvis du/i havde nogle timer tilovers, til fællesarbejde i vores forening .
Vinterbeskæringen blev vi aldrig helt færdige med. Ifølge vores 5 års plan.
Vi var jo kun 15 personer og vi er over 500 huse ???
Vi mangler det sidste stykke af parkeringspladsen Morbær Allé
Planen er at vi mødes nu på lørdag den 3. marts kl. 9.00 på Containergården
Regner med at 8 til 10 personer kan klare det på en 3-4 timer. Vi slutter af med lidt købemad og lidt til halsen..
Vi har langt vej igen, før vi bare skal vedligeholde vores store grønne område.
Alle steder er det groet godt og grundig til, efter mange års manglende interesse og frivillige på dette område.
Håber at se så mange som muligt, så foreningen ikke, (dvs. os) skal ud og købe arbejdskraft.
"Købe arbejdskraft" betyder lejestigning igen. Eller en bod for ikke at deltage, i det frivillige arbejde!
Mange hilsner herfra og vel mødt på lørdag
På foreningens vegne
Lars
Containergården
23/2-18
Referater for bestyrelsesmøderne i december, januar og februar er lagt på hjemmesiden. Vi beklager forsinkelsen.
7/2-18
Torsdag d. 15. februar bliver der hentet grenaffald på parkeringspladserne. Prøv at samle det så meget som muligt - gerne i en bunke pr. vej.
8/1-18
Dette års ordinære generalforsamling afholdes søndag d. 25. marts kl. 10.00 på Tapeten.
Husk at fristen for indkomne forslag jvf. vedtægterne er d. 10. januar.
---
D. 20. januar er sidste dag, der reguleres for fugle i denne vinter.
18/12-17
Til alle i Rønhøjgård
Bestyrelsen vil ønske alle lejere i Rønhøjgård en rigtig god jul og et lykkebringende nytår.
Her i december har vi afholdt vores traditionelle Julebanko og der kom langt flere end vi regnede med og MANGE tak for det. Der blev budt på gløgg, æbelskiver, øl og vand. Alt foregik i LADEN som naboforeningen har. Til de der har været med før, må vi jo tilstå at klokkeslættet blev rykket til kl. 13.00 og måske var det derfor vi blev så mange, eller måske har vi fået nye aktive medlemmer. Uanset hvad så var det en rigtig hyggelig eftermiddag.
Vi ses måske lørdag d. 13. jan. 2018 kl. 09.00 til morgenmad for at arbejde kl. 10.00 med vinterbeskæring. Frokost kl. 12.30 og vi slutter kl. 16.00 senest.
Arbejdstøj og handsker er påkrævet.
De varmeste hilsner fra bestyrelsen
---
HUSK Der reguleres for krager, skader og duer d. 6. og 20. januar, så bliv ikke forskrækket, hvis du ser en jæger om formiddagen disse to dage.
---
Referater fra bestyrelsesmøderne i oktober og november er tilføjet. Referatet for mødet i december tilføjes hurtigst muligt.
5/11-17
JULEBANKO
Så er det snart jul igen tro det eller ej , men bestyrelsen afholder igen i år julebanko i LADEN søndag d. 10.12.2017 kl. 1300
Alle er velkommen også med familie, der serveres glögg og æbelskiver og hvad der dertil hører øl og vand er der også, så der mangler ikke noget for at få en hyggelig eftermiddag.
Priser : 1 plade kr. 10,00
3 plader kr. 25,00
og så håber vi at præmierne står mål med prisen.
På glædelig gensyn, med venlig hilsen bestyrelsen
Tid til Regulering for Krager, Skader og Duer
Bliv ikke forskrækket, hvis du ser/hører en jæger i vores forening et kvarter før solopgang inditl kl. 10.30 på følgende datoer. De kommer her for at regulere bestanden af ovennævnte fugle.
11/11 - 25/11 - 10/12 - 6/1 - 20/1
25/09-17
Referatet fra bestyrelsesmødet i september er nu tilgængeligt under referater, og den nyeste udgave af Rønbladet ligger i bladets fane. Det trykte blad vil blive omdelt i haverne i denne uge.
21/09-17
Listen over dette års præmiehaver er tilføjet på siden over præmiehaver (som findes under "Div. informationer").
Stort tillykke til alle præmietagerne fra bestyrelsen!
Referatet fra bestyrelsesmødet i august er nu tilgængeligt under referater.
Referatet fra mødet i september vil blive lagt op snarest.
08/08-17
Proceduren for salg er opdateret/præciseret. Se den under salgsudvalget.
Oplysninger om skorstensfejer er opdateret. Se under byggeudvalget.
04/08-17
Havevandring
Søndag d. 13. august mødes vi ved foreningshuset kl. 13.00 og går derfra sammen med havekonsulenten rundt og ser de flotte præmierede haver.
Der vil være kaffe/te og kringle i foreningshuset, når vi er færdig med at kigge på haver.
Datoen for præmiefesten er sat til d. 30. september. Mere information følger.
Nyt fra aktivitetsudvalget:
Sommerfesten er rykket d. 26. august og holdes i forlængelse af arbejsdagen.
Vi ses!
19/07-17
Nyt fra aktivitetsudvalget:
Sommerfesten er planlagt til d. 12. august.
Gem datoen og hold øje her, på Facebook, i udhængsskabene mv. angående tilmelding.
Vi ses!
14/07-17
Nyt fra aktivitetsudvalget:
Sommerfesten som var planlagt d. 27/7 er desværre aflyst.
Det forventes at den i stedet afholdes medio/ultimo august.
Den nye dato vil blive offentliggjort hurtigst muligt.
09/07-17
Referat fra seneste bestyrelsesmøde er nu tilgængeligt under "REFERATER".
06/07-17
Nyt opslag fra Aktivitetsudvalget angående loppemarked (se ovenfor)
(Er nu fjernet igen)
30/06-17
Rønbladet er kommet online - under "Rønbladet" fanen, og en ny velkomstskrivelse, som alle nye havelejere får, er også kommet online - der er et link til højre her på forsiden.
Endelig er her en besked fra vores formand:
"Vandforbrug i Rønhøjgård
Som ikke alle ved aflæses vandforbruget hver måned af Jenø Cservenka og nu efter det første halve år er gået af 2017, må vi konstatere at vi har brugt ca. 500m3 mere end sidste år.
MEN
Specielt i maj og juni måneder, hvor vi formoder, at næsten alle er i kolonien, er forbruget faldet, og det viser, at der er mange, der sparer på vandet . Naturligvis har det regnet en del (som vores skarpsynet kasserer siger) alligevel skal alle have:
TAK
Venlig hilsen
Henrik Dencker, formand"
29/05-17
Tak til alle jer, der deltog i arbejdsdagen i lørdags!.
Referatet fra generalforsamlingen er nu tilgængeligt under fanen "REFERATER".
Datoerne for de aktiviteter, der p.t. er planlangt i denne sæson, kan finders under fanen "AKTIVITETER 2017".
14/05-17
Husk at vi har arbejdsdag i foreningen lørdag d. 27. maj (og lørdag d. 26. august).
Altid den sidste lørdag i maj og august måned - så er det til at huske. :-)
Referat af seneste bestyrelsesmøde er nu tilgængeligt på hjemmesiden.
08/05-17
Linket til seneste referat er rettet, og "Bestyrelsen" fanen er opdateret.
Udvalgssiderne vil blive opdateret snarest.
Der er lukket for opskrivning på ventelisten. Vi har p.t. 54 på ventelisten.
05/05-17
Referat af den nye bestyrelses første møde er nu tilgængeligt på hjemmesiden.
Beskrivelsen af den nye bestyrelse og udvalg vil blive lagt på hjemmesiden d. 8/8.
Fra Aktivitetsudvalget;
!!!VIGTIGT!!! !!!OPRÅB!!! !!! VIGTIG!!!
Foreningens aktivitetsudvalg har behov for nye udvalgsmedlemmer. Den nuværende arbejdsbyrde er for tung og der er behov for MINIMUM 2 nye medlemmer.
Der er i dette skriv IKKE tale om frivillige til afholdelsen af de forskellige arrangementer, men medlemmer til selve udvalget der skal være med til at planlægge og forberede årets aktiviteter.
Hvis der ikke kan findes mindst 2 nye medlemmer, kaster det eksisterende udvalg håndklædet i ringen.
I praksis vil det betyde at aktiviteter så som kondibanko, Sankt Hans og sommerfesten ikke længere vil blive afholdt.
Vi håber at det lykkes at finde de nødvendige medlemmer så vi kan fortsætte med at styrke det sociale i vores dejlige forening.
Tilmelding kan ske ved at kontakte Samantha Smed på tlf.
53 63 69 89 eller på containergården hos Samantha Smed, André Høstrup eller Charlotte Arlington søndag d. 2. april.
Deadline for tilmelding er kl. 12:00 søndag d. 2. april.
!!!VIGTIGT!!! !!!OPRÅB!!! !!! VIGTIG!!!
GENERALFORSAMLING 2017
Søndag den 26. marts 2017 kl. 10.00 (husk sommertid)
På Tapeten i den store sal, Magleparken 5
(Indkaldelse, forslag samt regnskab er også sendt med posten)
07/03-17
Grenaffald bliver afhentet den 21. og 22. marts.
Så skal du af med grenaffald kan det derfor lægges i de bunker der allerede ligger på parkeringspladserne rundt omkring i foreningen, der må ikke laves nye bunker!
01/03-17
Seneste referat tilgængeligt på hjemmesiden.
23/02-17
OBS!
Der er ved en fejl opkrævet havelej pr. 1. marts fra betalingsservice,
I skal se bort fra denne opkrævning, og slette den i jeres bank.
Jeg bekalger ulejligheden.
Venlig hilsen
Betty Kirstein
Kasserer.
Næste opkrævning er den 1. maj.
15/02-17
Update: Der er åbnet igen!
Der er pt. lukket for vandet i område "400 lige numre". Vi arbejder på at få åbnet igen hurtigst muligt.
18/11-16
JULEBANKO den 10. december!
Igen i år afholder vi det hyggelige julebanko i Laden.
Kom og hyg nogle timer med andre kolonister og se om du er heldig at vinde noget lækkert med hjem til julen.
Vi starter kl. 12:00.
På følgende datoer vil der være to jægere ude i foreningen og regulere i råge bestanden.
26/11-16
11/12-16
14/01-17
28/01-17
Der vil i januar 2017 igen være mulighed for at lægge grenaffald i bunker på parkeringspladserne. HUSK kun en bunke pr. vej!
Grenaffaldet bliver afhentet i februar måned.
16/11-16
Referatet fra bestyrelsesmødet den 7. november 2016 er lagt op.
HUSK, indkomne forslag til generalforsamlingen 2017 modtages seneste den 10. januar.
18/10-16
OBS!! Indbrud i flere kolonihaver!
Desværre har der indenfor få dage været flere indbrud i vores forening. Hjælp hinanden ved lige at kigge ind til naboen og se om alting er som det skal være!
17/10-16
VINTERBESKÆRING
Vinterbeskæringen står for døren i vores kolonihave Rønhøjgård!
Planen er at vi mødes i foreningshuset lørdag den 14. januar 2017 kl 9.00 til lidt morgenmad.
Frokost indtager vi omkring kl. 13.00 i foreningshuset og herefter arbejder vi videre til ca. kl. 16.00
Hvis du kommer til denne hyggelige dag, bedes du venligst ringe/skrive til mig på mobil 51515133 eller mail: nyhavn@live.dk
Vi skal jo købe morgenmad, frokost, øl og vand.
God vinter og vi ses i det nye år!
Håber at se mange af jer
På foreningens vegne,
Lars Ottosen
09/10-16
Referat fra bestyrelsesmødet den 6. oktober kan findes under fanen 'referater'.
29/09-16
OBS!!
Containergårdens åbningstider er noteret i vores blad til at være onsdage kl. 17:00-19:00 og søndage kl. 10:00-12:00 (også i oktober), grundet meddelelse om at vores faste tid i kolonihaverne er udvidet til 1. november.
Imidlertid har vi modtaget en meddelelse den 27. september fra Ballerup Kommune, om at det er i strid med Kolonihaveloven såvel som intentionerne i de kommende lokalplaner.
Ballerup Kommune lægger derfor op til, muligheden for længerevarende sammenhængende natophold i kolonihaverne bliver i perioden 01.april - 30. sep. Det vil sige 5 måneder og 30 dage. Derudover må overnatning kun finde sted i kortere perioder, weekender og ferier - som tidligere aftalt.
DERFOR :
Åbningstiderne i containergården er 1. april - 16. oktober som ovenfor nævnt, og resten af onsdagene i oktober er der LUKKET.
Containergården lukker helt efter den 30. oktober 2016 frem til sæsonstart i april 2017.
Bestyrelsen beklager at måtte meddele dette.
28/09-2016
Bestyrelsesreferatet fra september er lagt på hjemmesiden.
19/08-16
HUSK at der er arbejdsdag i foreningen lørdag den 27. august kl. 10:00-16:00.
Vi starter ved foreningshuset og slutter med helstegt pattegris om aftenen. Der bliver serveret frokost og kolde drikkevarer i løbet af dagen.
Vi glæder os til at se jer alle sammen!
16/08-16
Referat fra august er lagt på hjemmesiden.
Præmiehaver 2016 er opdateret.
04/08-16
Husk at det er på søndag den 7. august at der er havevandring.
Vi starter kl. 13:00 ved foreningenshuset og går derefter rundt til alle de præmierede haver. Der sluttes af med kaffe og kage.
Referat fra juli er nu at finde på hjemmesiden.
18/07-16
SMT-VARMEPUMPER kommer igen på besøg herude.
Det foregår på søndag den 24. juli fra 10:00-12:00.
Lennart står oppe ved containergården i åbningstiden.
Derudover tilbyder han igen serviceeftersyn af din varmepumpe til kr. 498,- pr. varmepumpe.
Serviceeftersynene ligger mandag den 25/7 og tirsdag den 2/8.
Ønsker du at bestille tid kan dette gøre på 22 37 38 78 eller via mail til LH@SMT-Varmepumper.dk
Fra Aktivitetsudvalget
12/07-16
Sommerfest ved foreningshuset.
Lørdag d. 6. august kl. 16 - ?
Kl. 16 starter vi festen med en masse forskellige lege for børn og voksne i alle aldre. Kl. 18 vil der være lækker mad fra grillen.
Øl, vand og vin kan købes til fabelagtige priser.
Prisen for en hel dags hygge er 50 kr. pr. person inkl. en is for børn under 15.
Billetter til årets fest kan købes ved foreningshuset torsdage 18-20 og
søndage 12-13 indtil d. 28.7.2016.
Dagen starter med et hyggeligt loppemarked kl. 10-14 og en
spændende skattejagt for børn, så der vil være aktiviteter
ved foreningshuset hele dagen.
Hvis du har lyst til at hjælpe til med at få
årets fest til at blive fantastisk så meld dig
som hjælper
Hilsen Aktivitetsudvalget
HUSK at sæt kryds i kalenderen den 27. august hvor der er arbejdsdag.
Mere info kommer senere.
05/07-16
Loppemarked - Lørdag d. 9 juli 2016, kl. 10-14
Så er det tid til at rydde ud i gemmerne og få solgt ud af kolonihaveskattene.
Vi sælger 21 spil, mad og drikke.
Der vil være besøg fra Kattens Værn, som tilbyder at klippe negle på dit kæledyr for 20 kr.
Ret til ændringer forbeholdes.
Hilsen Aktivitetsudvalget
22/06-16
SANKT HANS aften - torsdag den 23/06-16
Vi starter på det store grønne område fra kl. 18:00.
Kl. 18:00 Salg af mad og drikke
Kl. 19:00 Salg af lodder starter
Kl. 19:30 Udlevering af en gratis is til børn under 14 år.
Kl. 20:30 Bål tale
Bålet tændes
Midsommervisen synges
Nittepræmier bliver trukket når alle lodder er solgt
Ret til ændringer forbeholdes.
Referatet fra bestyrelsesmødet i juni er lagt på hjemmesiden.
09/06-16
Vi skal endnu engang gøre opmærksom på at minimerer kørslen på vores stier. Dagligt kører både biler, knallerter og motorcykler på stierne!
Vi ser også flere og flere droner der flyver rundt over haverne i foreningen. Det er ulovligt at flyve med droner i foreningen.
Læs mere her:
http://www.trafikstyrelsen.dk/da/droneregler
06/06-16
Referat fra Generalforsamlingen 2016 er lagt op på hjemmesiden, ligeledes er referatet fra bestyrelsesmødet i maj.
Derudover er fanen 'venteliste' tilføjet og diverse andre ting er opdateret på hjemmesiden. Flere ændringer vil løbende komme.